Beboerdemokratiet
Beslutningsreferat af sidst afholdte blokrådsmøde
BR-møde 568, 2. marts 2023
Dirigent: Henrik/BR-FU
Dagsorden godkendt uden bemærkninger.
Referat af møde d. 2. februar 2023 godkendt uden bemærkninger.
BR-sag 568.a: Driftsbudget 2023-2024 (14/0/0)
Blokrådsmødet d. 4. april 2023 er aflyst.
Næste blokrådsmøde bliver afholdt d. 2. maj 2023 kl. 19:00 i Servicecentralen.
Beboerdemokratiet i Farum Midtpunkt er organiseret på en anden måde end i andre almene boligafdelinger, nemlig med en "grundlov" og Blokrådets Forretningsorden.
Se en grafisk fremstilling af beboerdemokratiets organisering i Farum Midtpunkt og læs mere om de regler, der er vedtaget af beboerdemokratiet i Farum Midtpunkt.
Klik på billedet nedenfor for at læse Farum Midtpunkts Grundlov og Forretningsorden.
Beboerdemokratiet i en almen boligorganisation er kompliceret, da rammerne dels er fastlagt i en række love og bekendtgørelser og dels i boligorganisationens egne vedtægter.
Klik på billedet nedenfor for at læse Furesø Boligselskabs vedtægter
Ønsker du at læse mere om boligselskabet, så klik ind på Furesø Boligselskabs hjemmeside.
Husmøder
Husmøder i de individuelle blokke koordineres efter, hvornår blokrådsmøderne er lagt i kalenderen. Hent blokrådskalenderen 2023, når I skal planlægge jeres husmøder i blokken.
Blokkenes fællesrum
Alle blokkene har nogle fællesrum, som de bruger til forskellige formål - herunder når der skal afholdes husmøder og andre festlige arrangementer.
Inventaret i fællesrummene er forsikret over ejendommens forsikring, såfremt der forefindes en inventarliste.
Derfor bør alle blokke sørge for, at Ejendomskontoret altid har en opdateret version. I kan hente en skabelon til inventarlisten her.