Beboerdemokratiet
Beslutningsreferat af sidst afholdte blokrådsmøde
BR-møde 590, 5. marts 2025
Dirigent: Tove/BR-FU
Dagsorden godkendt uden bemærkninger.
Referat af møde d. 7. januar 2025 godkendt uden bemærkninger.
BR-sag 590.a: Driftsbudget 2025 - 2026 (17/0/0)
BR-sag 590.b: Procedure for beboerindlæg i Midtpunktet - ændring af Forretningsordenen (17/0/0)
BR-sag 590.c: Sluttidspunkt for møder i Blokrådets Forretningsudvalg - tilføjelse til Blokrådes Forretningsudvalg (ÆF: 17/0/0)
Næste blokrådsmøde bliver afholdt d. 6. maj 2025 kl. 19.00 i Servicecentralen.
Beboerdemokratiet i Farum Midtpunkt er organiseret på en anden måde end i andre almene boligafdelinger, nemlig med en "grundlov" og Blokrådets Forretningsorden.
Se en grafisk fremstilling af beboerdemokratiets organisering i Farum Midtpunkt og læs mere om de regler, der er vedtaget af beboerdemokratiet i Farum Midtpunkt.
Klik på billedet nedenfor for at læse Farum Midtpunkts Grundlov og Forretningsorden.
Beboerdemokratiet i en almen boligorganisation er kompliceret, da rammerne dels er fastlagt i en række love og bekendtgørelser og dels i boligorganisationens egne vedtægter.
Klik på billedet nedenfor for at læse Nordsjællands Almene Boligselskabs vedtægter (gældende til 30. juni 2023)
Ønsker du at læse mere om boligselskabet, så klik ind på Nordsjællands Almene Boligselskabs hjemmeside.
Husmøder
Husmøder i de individuelle blokke koordineres efter, hvornår blokrådsmøderne er lagt i kalenderen. Hent blokrådskalenderen 2025, når I skal planlægge jeres husmøder i blokken.
Blokkenes fællesrum
Alle blokkene har nogle fællesrum, som de bruger til forskellige formål - herunder når der skal afholdes husmøder og andre festlige arrangementer.
Inventaret i fællesrummet er dækket af forsikringen, såfremt man kan redegøre for, hvad der har været af inventar. Derfor opfordrer Ejendomskontoret alle blokke til at have en opdateret inventarliste.
I kan hente en skabelon til inventarlisten her.